منوي اصلي سایت

آرشيو موضوعي


عضویت در سایت

ورود اعضا:
آمار و تبلیغات سایت

معرفی رشته مهندسی مکانیک

رشته مهندسي مكانيك

«رشته مهندسي مكانيك را شايد بتوان از نقطه‌نظر تنوع موضوعات تحت پوشش، جامع‌ترين رشته مهندسي به شمار آورد. رشته مهندسي مكانيك در برگيرنده تمامي علوم و فنوني است كه با توليد  تبديل و استفاده از انرژي، ايجاد و تبديل حركت و انجام كار، توليد و ساخت قطعات و ماشين‌آلات و به كارگيري مواد مختلف در ساخت آنها و همچنين طراحي و كنترل سيستم‌هاي مكانيكي، حرارتي و سيالاتي مرتبط مي‌باشد،به عبارت ديگر محاسبات فني، مدلسازي و شبيه‌سازي طراحي و تهيه نقشه‌ها ، تدوين روش ساخت ، توليد و آزمايش ماشين‌آلات و تاسيسات مورد استفاده در جهان امروز، با تكيه بر توانايي‌هاي مهندسان مكانيك انجام مي‌گيرد.»

«مكانيك بهشت رياضيات است.» اين جمله زيبا از «لئونارد اولر» رياضي‌دان بزرگ سوئيسي، بيانگر ارتباط تنگاتنگ رياضيات با مكانيك است. در واقع مهندسي مكانيك بخصوص در گرايش حرارت و سيالات از مباحث و مسايل رياضي بسيار استفاده مي‌كند.

نويسنده: مجيد عشقي برچسب:, <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اهداف سایت

این سایت به منظور انجام پروژه های دانشجویی و همچنین ارائه جدید ترین مقاله ها و آموزش های موجود در رشته های مختلف دانشجویی به خصوص رشته های فنی و مهندسی طراحی شده است. از دوستاني كه مايل به تبادل لینک هستند تقاضا مي شود لوگوی ما را در سایت خود قرار دهند سپس عنوان و آدرس سایت خود را در قسمت تبادل لینک نوشته تا به انجمن فني مهندسي آينده سازان اضافه شوند. مدیریت انجمن فنی مهندسی و مشاوره آینده سازان

نويسنده

جستجوي مطالب سایت

گفتگو با مدیریت سایت
لينکستان همکاران

خبر رسان سایت



كليه حقوق مادي و معنوي این سايت محفوظ و متعلق به انجمن فني مهندسي آينده سازان بوده و کپی برداری از مطالب فقط با ذکر نام منبع مجاز می باشد.